Akrapovič
povratak
Firma Akrapovič osnovana je 1990 godine najpre kao Škorpion.
Slovenački trkač Igor Akrapovič utvrdio je da tokom
njegove trkačke karijere bio izrazit nedostatak kvalitetnih
izduvnih sistema na tržištu.
Verovao je da su zidovi izduvnih cevi bili predebeli a izduvi koji su bili
superiorni za to vreme bili preskupi i nedodirljivi za prosečnog kupca.
Igor je dizajnirao svoj izduvni sistem na temeljima iskustva stečenog na području moto trka i tuninga
pa je čelik zamenio materijalima kao što su Titanium i Carbon fiber.
1993 godine Kawasaki u Nemačkoj prvi put testira njegov izduvni sistem a 1994 se po prvi put
koristi na jednom međunarodnom takmičnju ESBK i WSBK.
Izduve su kasnije počeli koristiti ne samo ekipa Kawasakia već i Yamaha,Suzuki,Ducati,Honde i sl.
1997 godine firma menja naziv Škorpion u Akrapovič a te godine vozač Yakira Anagawa
postaje prvi trkač koji je osvojio prvo mesto u WSBK takmičenju uz pomoć Akrapovič izduva.
Sledi snažan rast prodaje posebno u Nemačkoj sa rastom od 70%godišnje pa su proizvodni
kapaciteti prošireni 1999 godine.
Sve je počelo u Ivančnoj Gorici od radionice koja je tada imala 450m2 a danas je porastla
u fabriku od preko 13.000m2.
2000 godne naslov svetskog prvaka u WSBK pomoću Akrapovič izduvnog sistema pripalo je
Colin Edwardsu na svom Castrol Honda SP-01 motociklu .
Te iste godine u klasi 600 SS Joerg Teuchert je sa svojom Yamahom i Akrapovičem također
osvojio prvenstvo.
Modifikacijom u dizajnu firma ulazi na Američki AMA Superbike i Japanski All Japan Superbike
prvenstva.A zatim 2002 udružuje se sa Hondom,Kawasakijem,Aprilijom u Moto GP klasi.
Kao što se i dobit povećava firma ulaže u nove tehnologije i modernizacije te nadograđuje
svoje postojeće računare u 3D planirane proizvode.
2004 godine firma pravi svoj prvi kontakt sa automobilskom industrijom a 2007 godine
oprema izduvnim sistemom bolid Formule 1.
Firma menja svoj logo a Akrapovič postaje aktivan dobavljač u Porsche Sport Kupu.
U aprilu 2007 godine firma dobija nagradu kao najbolji proizvođač izduvnih cevi od
Nemačkog časopisa Motorrad osvojivši 44%glasova kompanija od tada osvaja nagradu za
najbolji brend svake godine.
Partneri kompanije proizvođača motora kao što je Yamaha nude Akrapovič izduvni sistem kao
opciju fabričke ili dilerske standardne opreme a BMW,Kawasaki,Honda,Aprilia,Suzuki na neke
od svojih proizvodnih modela.
Od 2009 godine Akrapovič snabdeva svojim izduvnim sistemima Audijeve LMP automobile a
2012 godine postaje službeno Audi Sport Partner za modele Audi R18 i Audi A5 DTM
Izduvi Akrapovič su napravljeni od materijala kao što su ugljenična vlakna i Titanijum u
fabrici kompanije koja ima svoju vlastitu Titanium livnicu i hidroforming mašine.
Livnica je smeštena na 800m2 u Ivančnoj Gorici.
Postupak livenja uključuje ubrizgavanje voska,rendgen i radioskopiju,razne hemiske analize
uključujući CAD/CAM/CEA alate.
Jednostavno savršeno
video